Geleneksel olarak demografik bilgilere nazaran örgülmaktadır fakat genel ağ ortamında müşterilerinizi tam olarak saptamak sinein Google Analitik platformunun kent analizleri sinein sunduğu hizmetten yararlanabilirsiniz. Bu platforma web sitenizi yiyecek ederek alabileceğiniz bir Google Analitik Kodu ya da kent izlem kimliğini sitenize beslemek yerinde olacaktır. Müşterilerinizin yaş, cinsiyet, uğraş, gelir ve bağ alanları üzere değişkenleri saptama edebilirsiniz.
█▌ Belirlenen Müşterilerinizi Değişiklaştırabilirsiniz
Müşterileri değişiklaştırma, onların işletmeniz sinein farklı değerlere sahip olması ve farklı ihtiyaçlarının bulunmasından kaynaklanan bir zorunluluktur. En kalburüstü olan müşterilerden atılmak suretiyle, bir sıralamada yatmak, çabaların en çok üstünlük esenlayacağı kesime yöneltilmesine olanak esenlar. Böylece müşterinin değerine ve ihtiyaçlarına odaklanacak işletme davranışını web sitenizde tedarik etmek güç olmayacaktır.
█▌Müşterilerle Etkileşime Girebilirsiniz
Web sitesinde tüketiciye gereksinimi olan ürün ve hizmetin esenlanması, kalite güvencesinin vitrin edilmesi ve ispat edilmesi ilk adımdır. Web sitelerinde satış sonrasındaki hizmet, üzerinde durulması gereken en önemli konudur. En faziletli etkinliği, oranlı maliyette suni zorunluluğu bir şirket sinein kaçınılmazdır.
İnternet Sitesinin Tarihsel Süreci
Web kent teriminin alıcı merkezli son yıllarda yaşadığı varyasyon fiilen akılalmaz boyutlara ulaştı. Tarihsel müddetç olarak bakılmış olduğunda 1990’li yılların “ne bulursam onu düzenırım” yaklaşımıyla geçtiğini görürüz. Yer ekonomisinin ön planda başüstüneğu bu dönemlerde web sitelerinde dünya saha ürün ve hizmetlerin çeşitliliğindeki sınırlamalar, tüketici tercihlerinin son plana atılmasına dünya hazırlıyordu. Ardından 2000’li yıllar geldi, web sitelerindeki ürün ve hizmet çeşitliliği artmaya serladı. Bu noktada müşterilerin genel eğilimi “neyi alabilirsem onu bayramım” biçiminde değişti. 2010’larda web sitelerindeki çağcıl anlamdaki vürutmelerle beraberinde artık “ne istersem onu düzenırım” devri serladı. Bu yeni döneme gelinmesinde birkaç yapı taşı bekçi heybetli rol oynadı:
▬ Ürün ve hizmetlerin çeşitliliği akılalmaz şekilde arttı ve müşterilerin yeğleme olasılıkları çoğaldı.
▬ Bilgelik ve bildirişim teknolojilerini etkili kullanan müşteriler, bilgiye, rakibe ve muadil ürünlere çok zorlamasız erişebilir bir hale geldi.
▬ Teknolojik örgülar, ürün ve hizmetlerin pazarlanmasından dağıtım kanalına tokuşma iş vetirelerini değiştirdi. Müşterilere çok farklı kanallardan ulaşım olabilir başüstüne.