SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki mazmun. Fakat bu iki mazmun konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışbilgiş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri midein ciddi olan bu iki mazmun, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki mazmun da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş on henüz harisçekicilik ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması midein yapılan çdüzenışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk peşışı meselelemlerinin kâffesine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini fazlalıkrmaya yönelik bir çdüzenışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da az çok önemlidir. Başkaca SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi müdrike ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çdüzenışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM makul bir bütçe midein verilen reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları makul anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde eylemek midein yapılan çdüzenışmalardır. Elkızı, bu karşılaştırmayı beş on henüz harisçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki ayırt; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise mideerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Doğrusu SEO midein en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi midein yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun dışında bir önemli ayırt da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük müddet içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama mazmunı arasındaki bir öbür önemli ayırt da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları başüstüneğu midein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çdüzenışmalarında bu pozisyon değişikdır. SEO çdüzenışmaları henüz katıksız icraatı kapsar ve sitenize henüz uzvi bir yoğunluk akışı sağlar.
Bu iki mazmun, mideerik bakımından da başkalık gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki mideerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise gaye henüz ticari başüstüneğu midein mideerikler SEO çdüzenışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu ummak değildir ki SEM mideerikleri kalitesizdir. Sadece iki mazmun arasındaki mideerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz oflaz evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden de faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.